Fundraising jasně a přehledně - CRM pro neziskovky
Nejbližsí akce 19. 5. 2022 Úvod do Salesforce

Fundraising jasně a přehledně

Získat dárce a následně o něj pečovat je těžký úkol. Proč si ho tedy neulehčit?

S pomocí technologií jde všechno snáz. CRM systém Salesforce nabízí spoustu možností, jak pracovat chytře a rychle s daty, a ušetří čas fundraiserům i dalším zaměstnancům organizace.

Pojďme se podívat, co umí

Náš dárce, náš klient

Základem profesionálního fundraisingu byla, je a bude dobře nastavená a vedená databáze kontaktů, ideálně sdílená. Zde začíná naše odborná práce: soustředíme veškeré informace o dárci na jedno místo a to včetně komunikace a darů.

Databáze kontaktů lze propojit
i s dalšími aplikacemi

Navíc připravíme segmentace podle vašich přání. Právě segmentaci věnujeme velkou péči, protože umožňuje oslovit vybranou skupinu, ať už podle podle chování (např. výše daru, počet darů, doba od posledního daru, účast na akcích, dárce podle výše daru), nebo podle demografie kontaktu (např. žena vs. muž; mladí vs. staří; město vs. vesnice; příjmy; zdroj kontaktu nebo vztah k organizaci).

Ať už nástroji pro kampaně (např. Mailchimp, Smartemailing, Ecomail) či jinými šikovnými programy (př. ARES, Merk nebo Fakturoid).

K žádaným rozšířením patří nastavení a aplikace direct marketingu (e-mailing/newsletter, kampaně na sociálních sítích, poštovní kampaně; telemarketing, osobní sbírky) či propojení do Outlooku.

Automatizace

Bankovní transakce

Velkou úlevu napříč organizací přináší sledování došlých či odchozích plateb přímo v systému včetně automatizované integrace na banky (Airbank, ČSAS, ČSOB, FIO, GE, KB, Moneta, Raiffeisenbank, Tatrabanka, Unicredit), Darujme.cz/Darujme.sk, Adyen, direct debit či SIPO a složenky.

Díky těmto nástrojů se finanční transakce přiřadí ke kontaktu dárce i kampani. Jedním klikem pak vygenerujete dokumenty typu „darovací smlouva“ nebo „potvrzení o daru“.

Další využit automatizace

• automatické e-maily
• GDPR

narozeniny
• upomínku pro vás nebo vašeho kolegu
• záznam o akvizici nových dárců
• aktivizace a reaktivizace dárců


a mnoho dalšího

Partneři

Reporting:
reálná data právě teď

Díky systematickém sběru dat a segmentaci získáte výtečný základ pro reporty a vizualizace.

Přehledy se vám automaticky zobrazí přes dashboard, kde si navolíte, co vás právě zajímá (schema builder, cross filtry, formula a roll-up pole, custom report types). Samozřejmostí jsou reporty typu Tabular, Summary, Matrix či Joined Reports. Výkazy vytvoříte např. z kontaktů, kampaní, darů i projektů.

Typicky můžete průběžně sledovat počty aktivovaných a reaktivovaných dárců, počet obeslaných kontaktů ku počtu přečtení ku počtu reakcí či náklady a výnosy. Ano, vyhodnocujete průběžně, protože získáváte reálná data v reálném čase.

Kampaně:
velká příležitost

Lehkost práce s kampaněmi v CRM systému vás možná překvapí. Ke všem typům kampaní se nabízí rozvržení, které si uzpůsobíte k obrazu vaší neziskovky.

U e-mailových kampaní si zase vyberete rozvržení, přidáte obrázek, logo, dárcovskou výzvu či grafický podpis. Pak už jen zvolíte skupinu a načasujete odeslání.

Podle zpětné vazby, kterou systém získá, dochází průběžně k automatickému přeřazování dárce mezi kategoriemi a jeho přiřazování k příslušným kampaním. Salesforce počítá také se sociálními sítěmi, SMS či poštovním marketingem.

Ozvěte se a společně zjistíme,
jak vám s fundraisingem pomoci.

Příklady dobrých implementací

Adra: Salesforce a humanitární pomoc

20. 5. 2020 • ADRA si vybrala CRM Salesforce, protože umí fundrasing přátelský lidem. Neziskovka pomáhá v krizích a díky CRM systému to zvládá vlídně a profesionálně. Přátelská a profesionální ADRA, i díky Salesforce  ADRA Česká republika dělá spoustu věcí. Dokáže rychle a pružně nabízet pomoc při humanitárních katastrofách, pomáhá lidem v rozvojových zemích, propojuje dobrovolníky s potřebnými. Organizuje programy na podporu znevýhodněných skupin…

Další reference