27. 2. 2023
Salesforce a vícefaktorové ověřování (MFA)
Už je tomu rok, co Salesforce CRM povinně zavedlo přihlašování prostřednictvím vícefaktorového ověřování. Vícefaktorové ověřování čili Multi-Factor Authentication (MFA) se stalo standardní součástí smluvních podmínek. Neziskovky se sice mohou nadále přihlašovat jen přes uživatelské jméno a heslo, ale za bezpečnost vašich dat pak Salesforce neručí. Z právního hlediska jde totiž o porušení smluvních podmínek. Během tohoto roku si systém postupně vynutí tento způsob přihlašování. Nečekejte na poslední chvíli. CRM pro neziskovky důrazně doporučuje na MFA přejít co nejdříve.
Pro bezpečnost vašich dat dnes už nestačí přihlašovací jméno a heslo. Zároveň ale platí, že se o data musí postarat každá sebemenší organizace. Je to otázka bezpečnosti dat a důvěry dárců.
Jak tuto citlivou stránku administrativy řeší CRM systém? Salesforce nepoužívá jednorázové kódy ve formě SMS či e-mailů, telefonické hovory, bezpečnostní ověřovací otázky. Také nepovoluje užívání vlastních důvěryhodných zařízení, sítí a VPN. Vývojáři si uvědomují, s jak citlivými údaji organizace pracují, proto zvolili tu nejbezpečnější cestu: vícefaktorové ověření.
K zalogování přihlašovacím jménem a heslem se přidává druhá metoda přihlášení, spojená s fyzickým zařízením, které vlastníte. K ověření použijete osobní mobilní telefon, tablet nebo třeba Security Key.
Salesforce podporuje hned několik cest:
Administrátor dovolí každému uživateli nastavit různé způsoby autentizace, a to až tři na každého uživatele.
Uživatelé volí nejčastěji Salesforce Authenticator App na mobilním telefonu. Přístroj máte stále po ruce a stáhnout si další appku není problém.
Když váš administrátor aktivuje MFA Permission Set, při prvním přihlášení do Salesforce se vám zobrazí výzva k propojení účtu s autentikátorem.
Hotovo! Právě jste propojili Salesforce Authenticator App se svým účtem.
Mobilní telefon přináší mnoho výhod, ale také riziko utopení, poškození displeje nebo jiné pohromy. Salesforce na tuto eventualitu myslí a doporučuje nastavit si zálohu účtu. Na každý další telefon si pak jen přidáte Authenticator a při přihlášení zadáte výše zmíněné heslo či PIN.
Pokud jste na zálohu účtu nemysleli, ani v tomto případě není vše ztraceno. Jen se musíte obrátit na administrátora vašeho systému. Admin vás v nastavení odpojí od mobilní aplikace a při dalším připojení máte možnost projít procesem autentizace znovu.
Nemáte chytrý telefon a ani ho nechcete. Pak vyzkoušejte správce hesel 1Password.
Všechna hesla v jednom prográmku, to vám asi nezní zrovna bezpečně. Ale jen do chvíle, než zjistíte, jak 1Password funguje. Do aplikace se pokaždé přihlašujete e-mailem, svým heslem a unikátním Secret Key. Váš jedinečný Secret Key vám jednorázově vygeneruje sám 1Password. Uhodnout jeho kombinaci není jen tak. Má 32 znaků a dodržuje nejvyšší standardy bezpečných hesel. Secret Key si vytiskněte a uložte, stejně jako své hlavní heslo. Program si je nikam neukládá.
Pokud používáte 1Password, z přihlašovací stránky se přes nenápadnou větičku dole „Choose Another Verification Method“ dostanete na stránku s QR kódem.
Užití správce hesel je stejně spolehlivé, jako ověřování prostřednictvím fyzických zařízení.