24. 11. 2020
Databázi bez duplicitních záznamů udržíte pomocí dvou kroků: automatické a mechanické kontroly.
Nejprve nastavte pravidla, která zdvojením automaticky brání už při zakládání záznamu. Nastavte si tzv. „Duplicate Rules“ (duplikační pravidla). Systém nabízí dvě základní možnosti, jak se chovat:
Do políčka „Conditions“ vyberte e-mail a příjmení. Jde o osvědčenou kombinaci podmínek pro kontakty, s účty vám pomůže IČO.
Mezi záznamy se přesto občas nějaká duplicita vloudí, proto doporučujeme pravidelnou optickou kontrolu. Kontakty zobrazíte klasickým přehledem nebo si vytvořte report. Někteří uživatelé raději čistí data v Excelu. I to je možnost. Při exportu však pamatujte na ID záznamu, aby jste kontakty dostali bezpečně zpět do Salesforce. Mějte na paměti, že oblíbená tabulka od MS Office nerozeznává velká a malá písmena ID záznamu. Tudíž není schopna je porovnat. Snadný export/import mezi CRM a tabulkovým procesorem umožňuje Salesforce Inspector v Chrome.
Kategorie „Status“ představuje šikovný nástroj, s jehož pomocí rozlišíte aktivní a pasivní kontakty. Vložený záznam se automaticky stává aktivním. Jestliže se na něm nic neděje během nastaveného období, změní se v pasivní. A naopak: pasivní status se promění v aktivní ve chvíli, kdy u dotyčného proběhne transakce. Funkcionalitu vyzkoušejte a uvidíte, jak se sejde s potřebami vaší organizace. Se složitějším zadáním se neváhejte obrátit na CRM pro neziskovky.
Pomocí této vychytávky označují někteří uživatelé také VIP dárce. V tom případě vytvořte proces, který na měsíční bázi aktivuje status VIP u kontaktů s darem třeba nad 10 000 Kč. Tyto dárce si ale snadno vyfiltrujete také přes klasické zobrazení nebo report. Všemi třemi cestami získáte množinu dárců pro další práci v kampaních. Je tedy otázkou, zda nevyužít některou z dvou posledních zmíněných.
Zdrženlivost doporučujeme i při vytváření nových polí typu „Aktivní 2020“. Stejný údaj lze jednoduše nastavit do „Contact History“ na kartě každého kontaktu (Field&Relationships/Track old and new values).