Fundraising
jasně a přehledně

Získat dárce a následně o něj pečovat je těžký úkol. Proč si ho tedy neulehčit? S pomocí technologií jde všechno snáz. CRM systém Salesforce nabízí spoustu možností, jak pracovat chytře a rychle s daty, a ušetří čas fundraiserům i dalším zaměstnancům organizace. Pojďme se podívat, co umí.

Náš dárce, náš klient

Základem profesionální fundraisingu byla, je a bude dobře nastavená a vedená databáze kontaktů, ideálně sdílená. Zde začíná naše odborná práce: soustředíme veškeré informace o dárci na jedno místo a to včetně komunikace a darů. Navíc připravíme segmentace podle vašich přání. Právě segmentaci věnujeme velkou péči, protože umožňuje oslovit vybranou skupinu, ať už podle podle chování (např. výše daru, počet darů, doba od posledního daru, účast na akcích, dárce podle výše daru), nebo podle demografie kontaktu (např. žena vs. muž; mladí vs. staří; město vs. vesnice; příjmy; zdroj kontaktu nebo vztah k organizaci).

Databáze kontaktů lze propojit i s dalšími aplikacemi, ať už nástroji pro kampaně (např. Mailchimp, Smartemailing či Telefundraising) či jinými šikovnými programy (př. ARES, Merk nebo Fakturoid). K žádaným rozšířením patří aplikace direct marketingu (e-mailing/newsletter, kampaně na sociálních sítích, poštovní kampaně; telefonování; osobní sbírky) či propojení do Outlooku.

Velkou úlevu napříč organizací přináší sledování došlých či odchozích plateb přímo v systému včetně automatizované integrace na banky (Airbank, ČSAS, ČSOB, FIO, GE, KB, Moneta, Raiffeisenbank, Tatrabanka, Unicredit), Darujme.cz/Darujme.sk, direct debit či SIPO a složenky. Díky těmto nástrojů se finanční transakce přiřadí ke kontaktu dárce i kampani. Jedním klikem pak vygenerujete dokumenty typu „darovací smlouva“ nebo „potvrzení o daru“.

Automatizace se netýká jen bankovních transakcí. Využijete ji pro automatické e-maily, GDPR, Narozeniny, upomínku pro vás nebo vašeho kolegu a ušetří vám záznam o akvizici nových dárců, jejich aktivizaci a reaktivizaci.

Databáze kontaktů lze propojit i s dalšími aplikacemi.

Reporting:
reálná data právě teď

Díky systematickém sběru dat a segmentaci získáte výtečný základ pro reporty a vizualizace. Přehledy se vám automaticky zobrazí přes dashboard, kde si navolíte, co vás právě zajímá (schema builder, cross filtry, formula a roll-up pole, custom report types). Samozřejmostí jsou reporty typu Tabular, Summary, Matrix či Joined Reports. Výkazy vytvoříte např. z kontaktů, kampaní, darů i projektů. Typicky můžete průběžně sledovat počty aktivovaných a reaktivovaných dárců, počet obeslaných kontaktů ku počtu přečtení ku počtu reakcí či náklady a výnosy. Ano, vyhodnocujete průběžně, protože získáváte reálná data v reálném čase.

Kampaně:
velká příležitost

Lehkost práce s kampaněmi v CRM systému vás možná překvapí. Ke všem typům kampaní se nabízí rozvržení, které si uzpůsobíte k obrazu vaší neziskovky. U e-mailových kampaní si zase vyberete rozvržení, přidáte obrázek, logo, dárcovskou výzvu či grafický podpis. Pak už jen zvolíte skupinu a načasujete odeslání. Podle zpětné vazby, kterou systém získá, dochází průběžně k automatickému přeřazování dárce mezi kategoriemi a jeho přiřazování k příslušným kampaním. Salesforce počítá také se sociálními sítěmi, SMS či poštovním marketingem.

Tento web spolku CRM pro neziskovky, z.s. ke svému fungování, analýze návštěvnosti a lepšímu cílení reklamy používá cookies. Setrváním na tomto webu a jeho dalším používám s tímto vyjadřujete souhlas. Více informací o ochraně osobních údajů a cookies zde.