Firemní dobrovolnictví a dobrá praxe

Salesforce CRM systém, dobrovolnictví a technologie? Využijte CSR program ve vaší firmě. Pomáhejte v neziskovém sektoru tím, v čem jste nejlepší.

Pomáhejte tím, v čem jste nejlepší!

Firemní dobrovolnictví a dobrá praxe

Organizace CRM pro neziskovky razí heslo: Pomáhejte tím, v čem jste nejlepší! Dobrovolníky tedy rekrutuje z řad IT specialistů. A nachází je. Mnoho špičkových technologických firem hledá cesty, jak konat dobro.

Mezi takové patří i ARTIN, která zaměstnává profíky v oblastech softwarového vývoje a integrace, quality assurance,  supportu a konzultací. Jejich technologického umu využívají komerční firmy z oblasti  telekomunikace, finančnictví, průmyslové výroby nebo třeba logistiky. Firma nabízí svým zaměstnancům CSR program, díky němuž mohou dobrovolničit v rámci své pracovní doby.

Od listopadu 2020 využila této výhody developerka Janka. Pomáhá s implementací Salesforce v nezisku. Přečtěte si, jak se CRM pro neziskovky potkala s technologickou firmou Artin.

Přes hackathon do nezisku

Loňská studie Vzorce a hodnoty dobrovolnictví zjišťuje mimo jiné i motivaci pro dobrovolnickou práci. 89 % respondentů v ní odpovědělo, že „chtějí udělat něco pro věc, která je pro ně důležitá“, 85 % tázaných to „jednoduše bavilo“. I v tomto případě došlo k propojení těchto dvou motivací.

Firma Artin se účastnila srpnového NGO Salesforce hackathon 2020. Tehdy se Janka setkala s řešením Salesforce v neziskovém sektoru poprvé. Rovnou si vyzkoušela praktickou implementaci pro EDUin a jejich fundraising a přípravu modulu pro Global Teacher Prize Czech Republic. 

Nadšení a pozitivní energie nezisku ji chytla. Když přišla řeč na dobrovolnictví odborníků, dlouho neváhala. Artin a CRM navázali dlouhodobou spolupráci v rámci CSR programu firmy a Janka věnuje dobré věci několik hodin měsíčně

Skočit do toho rovnýma nohama

Janka zvládla problematiku rychle, díky své odbornosti a účasti na hackathonu a především vnitřní motivaci. Pomáhala například na projektu pro VIA Iuris nebo pro Charitu ČR. I díky jejímu angažmá se letos odehrála populární Tříkrálová sbírka on-line. Kromě přímé práce se věnuje dokumentaci návodů a právě teď mentoruje nový projekt pro YMCA Praha. V poměrně krátké době získala tolik zkušeností, že bez potíží zaškolí začátečníky v Salesforce.

Bez dobrovolníků by to nešlo

Ředitelka CRM pro neziskovky Petra Joklová si dobrovolníků cení: „Spolupráce s Artin si velmi vážíme. Jsme moc rádi, že nám Janka mohla věnovat tolik času, protože bez ní bychom tolik práce neudělali. Věnovala nám skoro 150 hodin práce a to není málo. Zvolila nejrychlejší způsob, jak se do problematiky dostat.

Zaujalo vás IT dobrovolnictví? Přečtěte si o něm víc, poslechněte si podcast nebo se ptejte.