CRM systém a e-mailing

CRM systém a e-mailing: vybrat si Mailchimp, Smartemailing či Email kampaně? Představíme čtyři nástroje pro newslettery a e-mailovou kampaň, které umí komunikovat se Salesforce.

Který e-mailing je pro vás ten pravý?

CRM systém si uživatelé často rozšiřují o aplikaci na rozesílání kampaní. E-mailingových aplikací se nabízí nespočet, ne všechny se ale u nás prosadily. Představíme vám čtyři utility, které v Česku můžete využít v komunikaci se Salesforce.

Salesforce: když se nebojíte kódu

Integrovaný e-mailing nabízí jednoduchý editor e-mailových šablon. Parádu s ním uděláte, ale asi ne napoprvé, jako třeba s Mailchimpem nebo Email Kampaněmi. 

Než začnete, doporučujeme vygenerovat si zdrojový html kód. Pak v systému otevřete e-mailovou šablonu, pojmenujete si ji, zatrhnete složku „veřejné e-mailové šablony” a můžete začít. Pokud chcete, aby se každému zobrazoval e-mail tak, jako vám, doporučujeme nastavit si v html kódu fixní šířku. V tomto editoru občas otevřete zdrojový kód i během přípravy jednotlivého e-mailu. 

Do e-mailu můžete vložit obrázek, například hlavičku s nadpisem či patičku s údaji o vaší organizaci. Nezapomeňte zkontrolovat jeho velikost, aby se „vešel” do šířky e-mailu. Dbejte i na odpovídající název obrázku. V případě, že se nezobrazí, příjemce si alespoň přečte, co měl vidět.

Editor nedává na výběr mnoho druhů písma a ne vždy drží formátování. Proto si uživatelé připravují text mimo, třeba ve Wordu. Díky této vychytávce dostanete do e-mailu žádané formátování včetně jakéhokoliv písma. Nedoporučujeme ale text odsazovat, oddělujte raději odstavce mezerou.

Na začátek můžete „vložit sloučené pole “ (vlevo pod tělem textu) a každému příjemci pak přijde e-mail s oslovením a jeho jménem. Pokud máte součástí systému odhlášení z odběru, lze ho připojit na konec e-mailu.

Finální vzhled e-mailu si ihned zkontrolujete tlačítkem pro to určeným. Šablonu si můžete uložit a příště jen doplníte aktuální text.

Smartemailing: hezky česky

Smartemailing se zrodil v moravské metropoli, takže čekejte nápovědu a podporu v češtině. Rozhraní potěší jednoduchostí, intuitivností ovládání ale pokulhává např. za Mailchimpem. V šablonách vás čeká hodně klikání a uživatelé si stěžují na práci ve fotogalerii. Aplikace se propojuje s CRM podle pravidel, které jí určíte, v konkrétní kampani zaškrtnutím příslušného políčka. Kontakty a leady se oboustranně synchronizují jednou denně. U kontaktu se pak zobrazí, kdy a kterou kampaň dostal, zda ji otevřel či na něco klikl. E-mailing nabízí přehledné a podrobné statistiky a data snadno importujete do statistik Salesforce.

Vizuálně nabízí Smartemailing slušný standard: text, grafické bloky, vkládání videí či odkazů. Oslovení v češtině obvykle zvládá, přesto doporučujeme kontrolu. Na konci každé zprávy přidává aplikace doušku „S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing “, což se vám nemusí líbit. Vězte, že patička emailu lze změnit, ale něco to stojí. 

Uživatelé uvádějí, že e-maily odeslané touto službou častěji padají do složek promo/spam. U větších importů pak navíc trvá schválení odesílky i několik hodin. Těmto nepříjemnostem se vyhnete, pokud propojené kontakty odešlete ze Salesforce. Schvalování pak vůbec neproběhne a zvýší se úspěšnost doručení přímo do inboxu.

Služba dává 50% slevu pro neziskovky, měsíční paušál platíte podle počtu kontaktů. 

Email kampaně: přímo v Salesforce

Tuto aplikaci ovládáte přímo ze Salesforce, takže si ani nevšimnete, že se učíte novou věc. Software Email kampaně ale můžete samozřejmě používat i samostatně, kontakty naimportujete přes csv soubor. 

Uživatelé si chválí jednoduché, intuitivní ovládání podobné Mailchimpu. Vizuál sestavíte přetažením prvku na žádané místo (Drag&Drop) nebo nahrajete vlastní html kód šablony. Generuje i plan-text verzi, když se chcete vyhnout složkám promo/spam. Editor umožňuje personalizaci oslovení, byť je třeba kontrolovat. V patičce vyplníte své kontakty, odkaz na GPDR či odhlášení.

Všechny statistiky prohlížíte přímo v Salesforce, takže pro reporty nepotřebujete další importy. Nabízí i napojení na Google Analytics. Podle frekvence odesílání si zvolíte buď paušální nebo kreditový účet. 

Mailchimp: nejčastější volba

 „Opičák“ patří do první sedmičky nejpoužívanějších e-mailingů ve světě. Běží i bez CRM, propojení poznáte podle ikonky Mailchimpu u kontaktů.

Fundraiseři si chválí grafickou podobu i intuitivní ovládání aplikace. I když si k němu sednete poprvé, za chvíli sestavíte pěkný e-mail, a to bez jakéhokoliv školení. Vyšlete z něj do světa barevný newsletter, který poskládáte drag&drop z volitelných prvků. Zvládne ale i obyčejný e-mail bez grafik. Náhled pro PC a náhled pro mobil umožňuje zkontrolovat oslovení a zobrazení u příjemce, což je příjemná funkce hlavně v druhém případě. Jedinou muškou se v některých případech stává patička o odhlášení z odběru, která nelze odebrat.

Ve statistikách se dobře zorientujete. Na první pohled vidíte, co bylo označeno jako spam či nedoručené. Samozřejmostí jsou podrobnosti o otevření a prokliku či report. Do kampaní přidáváte kontakty skrze seznam příjemců zvaný “audience”, který kontroluje duplicity a odhlášené.

Nástroj pořídíte zdarma do 2 000 kontaktů. Paušál se odvíjí od počtu odeslaných e-mailů a firma nabízí 15% slevu pro neziskovky a 10% slevu za bezpečnostní dvoufázové ověřování při přihlášení na uživatelský účet.