(Ne)ziskové novoroční předsevzetí 2020

Vylepšení CRM systému, děkovací rituál nebo dobrovolníkem ve vlastní neziskovce. Připravili jsme pro vás tipy, jak vykročit do nového roku pravou nohou.

Pravou nohou do nového roku

Vykročte do nového roku s chutí a dobrým předsevzetím. Pokud vás nenapadá, co zlepšit nebo dotáhnout, nabízíme vám malou inspiraci.

Začněte díkem

Paní účetní právě teď vystavuje potvrzení o daru. Připojte k němu osobní poděkování. Potěšíte dárce a dobrá slova, která napíšete, zahřejí u srdce i vás. Klasickou formu tištěného dopisu nebo e-mailu můžete vyměnit za krátký ručně psaný dík nebo zvednout telefon a poděkovat osobně. Zájem se vždycky počítá.  

Tip: Vytvořte si příjemný rituál s kávou a telefonem, třeba první středu v měsíci. Vyberte si významného podporovatele, někoho, kdo přispívá nově, nebo zavolejte náhodnému dárci. Takový přístup pomáhá brát dárce jako lidi, nejen jako zdroj financí. A to je základ pro budování trvalých vztahů. Pokud jste introvert, delegujte to na extroverta z vaší neziskovky, rád vás zastane.

Ukliďte si v databázi

Před Vánoci se uklízelo doma, teď se sluší uklidit v databázi. Pořádek je totiž základem dobrého fundraisingu a uspokojující práce. Především:

  • Zkontrolujte aktualizace.
  • Projděte záznamy a doplňte, co chybí.
  • Zvažte nové doplňky CRM systému.

Tip: Nainstalujte si Clean your room a uklízejte si průběžně.

Přizpůsobte komunikaci publiku

Čas od času je třeba obnovit webové stránky, změnit strategii na sociálních sítích nebo zvyklosti při tvorbě e-mailových kampaní. Obecně platí reagovat, odpovídat a oceňovat zpětnou vazbu. Konkrétní podoba se však s časem proměňuje.

  • Sociální sítě: Každý je má, ale ne všichni vědí, jak na ně. Pro každou platformu existují osvědčené způsoby, jak je využívat. Najděte si kurz, kde se o jednotlivých strategiích dozvíte víc.
  • Webové stránky: Objevte slabiny vaší internetové prezentace. Zkuste se podívat na vaše stránky cizíma očima, prohlédnout si je na různých zařízeních nebo poproste několik kamarádů různého věku, aby vaše stránky zhodnotili. Možná narazíte na problém s optimalizací pro mobilní telefony nebo vás přátelé upozorní na krkolomné vyhledávání na stránkách. Možná je čas na radikální změnu.
  • E-mailing: Vyhodnoťte, jak lidé v posledním roce reagovali na vaše e-maily. Zjednodušte si práci. Využívejte šikovné prográmky, mezi uživatelsky přátelské patří třeba Mailchimp.

Tip: Všechny komunikační kanály propojte s vaším CRM. Nejenže výrazně uspoříte čas, ale získáte data, o kterých se vám nesnilo.

Spolupracujte

Buďte v kontaktu s neziskovkami v místě a v oboru, klidně přes hranice států. Každý se potřebuje učit od druhých a sdílet zkušenosti a znalosti. Společné projekty často přináší nečekané synergie a také reflexi vlastní práce. Veřejnost navíc vnímá spolupráci mezi neziskovkami pozitivně.

Tip: Než se pustíte do velkého projektu, začněte drobnou společnou aktivitou.

Dejte se na dobrovolnictví. U vás

Dobrovolníkem ve vlastní neziskovce? Proč ne, může to být osvěžující změna. Narušíte své myšlenkové stereotypy a poznáte, “jak to u vás chodí” z jiného úhlu pohledu. Zjistíte, co dělat jinak a lépe na vaší placené pozici. A v neposlední řadě si připomenete, proč děláte právě tady.