Zpět na všechny

Kvalitní fundraising pro Greenpeace

Pomáhají životnímu prostředí, CRM jim v tom pomůže. Stejné fundraisingové nástroje se hodí i vaší neziskovce při práci s platbami a komunikaci s dárci.

Greenpeace šetří energii díky Salesforce

Méně času u počítače a spousta věcí běží sama: pomocí CRM šetříme energii.
Elektrickou i lidskou.

 

Greenpeace je mezinárodní ekologická organizace, která kromě Česka působí v dalších 45 zemích. Sleduje vliv člověka na životní prostředí, informuje o poškozování přírody a nabízí řešení. Projekty a chod organizace financuje rozsáhlá síť dárců

Ekologická neziskovka chce, aby chod její organizace měl co nejmenší dopad na životní prostředí. Jednou z cest, jak toho docílit, jsou automatické procesy v administrativě. A právě ty se Greenpeace rozhodla řešit pomocí CRM Salesforce

 

Zadání: šetřit čas a neztrácet dárce

Neziskovka potřebovala co nejpřesnější informace o každém dárci a víc času na osobní kontakt. Všichni, kteří oslovovali dárce, potřebovali přehled o došlých platbách a předchozí komunikaci. K tomu bylo třeba vytipovat jednorázové dárce, kteří by organizaci podporovali trvale, a ty, kteří by byli ochotni navýšit platbu. Greenpeace spravuje také širokou dobrovolnickou základnu. 

  

Řešení: automatické procesy a rychlé reporty

Platby

CRM systém nabízí široké možnosti propojení. Fundraiser pak těží z toho, že se příchozí platby automaticky párují s kontakty v databázi. Je tedy hned zřejmé, kdo na co přispěl a kolik. Greenpeace využila hned několik propojení:

  • online transakci propojenou s Darujme.cz 
  • přímé inkaso (direct debit) z ČSOB a UniCredit Banky
  • platbu v rámci SIPO
  • platbu složenkou z České Pošty (scan)

Dárci

Po automatizaci plateb přišla na řadu konverze dárců. Každému typu kampaně jsme přiřadili specifické workflow. To podle daných kritérií vybírá dárce do skupin pro telefonáty, e-mailové kampaně, připomínky e-mailem nebo sms. Systém filtruje pravidelné dárce s potenciálem vyššího daru nebo ty, kteří s dary přestali. Nemůže se stát, že se na někoho „zapomene“: kdo vypadne z jedné kategorie, zařadí se hned do jiné.  

Do CRM jsme integrovali pokročilý telefundraisingový modul, kde operátor oslovuje nové dárce, filtruje stávající podle různých kritérií nebo používá automaticky generované seznamy. Poznámky a další akce si pak poznamená přímo ke kontaktu, takže k nim okamžitě mají všichni přístup. Přímo z databáze se spouští hromadné sms či e-mailové kampaně. Pokud na sms/e-mail někdo odpoví, zpráva se uloží do systému k příslušnému kontaktu. Stejně jsou s databází propojené i petice. Systém zahrnuje souhlasy s GDPR a nastavení odběrů.

Díky práci s jednou databází a stále aktuálními daty je stále k dispozici analýza výsledků, třeba kalkulace aktivovaných a reaktivovaných dárců.  

 

CRM Salesforce je pro neziskovky zdarma a umožňuje vybrat si přesně to, co která organizace potřebuje. Greenpeace si vybrala do svého systému moduly a aplikace, které umožňují hladký průběh plateb, rychlé reporty, správu dobrovolníků a zaměstnanců a aplikace pro získávání dárců. CRM pro neziskovky systém implementovaly společně s Clouderia v roce 2019.

Tento web spolku CRM pro neziskovky, z.s. ke svému fungování, analýze návštěvnosti a lepšímu cílení reklamy používá cookies. Setrváním na tomto webu a jeho dalším používám s tímto vyjadřujete souhlas. Více informací o ochraně osobních údajů a cookies zde.